Anglų kalbos mokytojos stažuotė Ispanijoje

Pedagoginių kompetencijų, susijusių su įtraukties principo įgyvendinimo stiprinimu, ir lyderystės įgūdžių tobulinimo siekis paskatino Palangos pradinės mokyklos anglų kalbos mokytoją Viktoriją Reimontaitę-Tham dalyvauti Nacionalinės švietimo agentūros projekte „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“. Mokytoja įsitraukė į programos veiklą  „Pedagogų profesinės kompetencijos stažuočių užsienyje programa“ ir gegužės 5-10 dienomis dalyvavo stažuotėje „Vadovavimo daugialypei klasei iššūkiai”, vykusioje La Lagunos mieste, Tenerifėje, Ispanijos karalystėje. Mokymų, kuriuos organizavo European Teacher Academy, metu mokytoja dalyvavo teorinėse ir praktinėse veiklose bei dalijosi geraja patirtimi, susijusia su daugialypiškumo ir įtraukties įgyvendinimu, kartu su pedagogais iš Italijos, Danijos, Slovėnijos, Čekijos ir Švedijos. Mokymų metu buvo nagrinėjamos temos apie įtrauktį, kultūrinę įvairovę, kalbinių barjerų įveiką, emocinio saugumo užtikrinimą klasėje ir veiksmingą komunikaciją su tėvais.

Mokymų lektorė Maja Balcerzyk pabrėžė mentalizaciją kaip vieną iš esminių mokytojo gebėjimų, leidžiantį geriau pažinti tiek save, tiek mokinius – jų poreikius, jausmus bei elgesio priežastis. Pasak lektorės, tik išlavinęs šį gebėjimą mokytojas gali kurti saugią ir palaikančią ugdymo aplinką, ypač dirbdamas su naujai atvykusiais mokiniais ar tais, kurie priklauso daugialypei bendruomenei. Akcentuodama daugialypiškumo ir įtraukties svarbą mokymų vadovė pabrėžė, kaip taikant nesmurtinės/darnios komunikacijos (angl.non-violent communication) principus mokytojas gali atliepti ne tik akademinius, bet ir emocinius, socialinius bei kultūrinius ugdytinių poreikius.

Stažuotėje mokytoja turėjo galimybę aktyviai įsitraukti į praktines veiklas, skirtas gilinti supratimą apie įtrauktį, emocinį raštingumą ir sąmoningą mokytojo vaidmenį daugialypėje klasėje. Remiantis vaizdine ir garsine medžiaga,  mokytoja interpretavo mokinių emocijas bei neverbalinius ženklus, atspindinčius vaikų savijautą mokykloje, diskutavo apie mokinių augimo (angl.growth mindset) ir fiksuotos (angl.fixed mindset) mąstysenos įtaką mokymuisi, stereotipus mokykloje, kylančius tiek iš mokinių kilmės, kultūros, kalbos ar socialinio statuso, ir kaip įsivyravę stereotipai formuoja mokinių savivertę bei kokį vaidmenį čia atlieka pedagogas. Mokymų veikla buvo organizuojama tiek ugdymo įstaigoje, tiek ir kitose edukacinėse erdvėse.

Mokytojos teigimu dalyvavimas mokymuose suteikė tiek teorinių, tiek praktinių žinių apie daugialypės klasės koncepciją, pedagogo lyderystės svarbą įvairialypėje mokinių grupėje bei paskatino dar kartą permąstyti, kaip ugdyti teigiamą ir įtrauktį skatinantį požiūrį į kultūrinę įvairovę visos mokyklos bendruomenėje.

Viktorija Reimontaitė-Tham, anglų kalbos mokytoja

Adresas

Virbališkės takas 4, 00127 Palanga

Priimamamojo darbo laikas

I–IV 8.00–12.00, 12.45–17.00

     V 8.00–12.00, 12.45–15.45

Telefonas, el. paštas

+370 460 54 302
info@palangospradine.lt

Naudinga informacija

 

 

Moksleiviai

Popamokinės veiklos

Pedagogai

Mokyklos gyvavimo metai

Susisiekite dabar

Adresas Virbališkės takas 4, 00127 Palanga

Tel. +370 460 54 302

El. p. info@palangospradine.lt

Priimamamojo darbo laikas: I–V 8.00–12.00, 13.00–17.00

Privatumo apžvalga

Mes naudojame slapukus, kurie užtikrina, kad jums bus patogu naudotis tinklalapiu. Jei toliau naršysite mūsų tinklalapyje, tai tolygu jūsų sutikimui su slapukų naudojimu.